Friday, July 20, 2012

Ramadhan Mubarak!

Di sebalik rindunya saya untuk menyambut Ramadhan di tempat tempat awesome seperti sebelum sebelum ini, Ramadhan kali ini memanglah sepatutnya mengajar erti kuat. Kuat seperti power rangers. Power rangers biru!


Namun begitu, saya pon confuse dengan kemurahan air mata saya kali ini bila hal ehwal Encik Ramadhan disebut. Sumpah saya jealous dengan anda yang dapat berterawih dan berqiam dengan sempurna! Sumpah sesumpah! Teringat akan indahnya Qaryah Ramadhan di Kelantan mungkin. Teringat betapa meriahnya Ramadhan sepatutnya. Teringat indahnya doa doa yang dibaca di ICN(yes I still adore you!), Stadium Kelantan, Masjid Muhammadi mahupun di Masjid Kubang Kerian. 

Kesimpulannya, saya dengan malunya menyimpul mati, rupa rupanya saya struggle untuk berICN pagi buta mahupun berQaryah Ramadhan segala, kerana saya tak mampu untuk bersendiri berterawih mahupun membaca doa doa yang best lagi merdu. Doa saya kedengaran cacat di telinga sendiri. *Sedih*

Mungkin juga memang ini yang diajarkan oleh Abah. Abah drive jauh untuk pergi ke masjid kegemaran. Rumahnya Bachok tapi terawihnya di Masjid Muhammadi Kota Bharu! Dan bertuahnya Abah, tahun ini terawihnya di Mekah. *Jealous dan sedih lagi*

what to do.. what to do.. 

Tahun ini, saya menyambut maghrib petanda datangnya Encik Ramadhan dengan air mata yang boleh dibeli sebaldi dgn harga seposen. Murah sungguh! 

Makanya, jika anda berpeluang, pleaselah, drivelah ke masjid masjid favourite anda dan nikmatilah setiap saat bersama Encik Ramadhan. Find your Ramadhan spot and get the most out of it!


Encik Ramadhan tetamu yang sangat mulia! Maka haruslah saya belajar senyum perlahan lahan :') The best of people is the one that make the best out of their given situation kan? Hah cakap sonanggg :P


Power rangers biru in progress. Tenenettt.. tenenettt..

#Gratitude

4 comments:

rumah kuning said...

jgn sedih2. mungkin ramadhan anda lebih baik dari ramadhan orang2 yg masjidnya bersepah2 di sekelilingnya.
Yg ptg tawaran ramadhan mesti direbut walau dimana kita berada.

Deremind said...
This comment has been removed by the author.
Deremind said...

cepatla balik T_T

*saya pun buat update kat blog. Rindu ICN!!*

Bint Lazim said...

Che sue,
True enough. Tawaran Ramadhan sentiasa ada untuk org yang nak kan. and Selamat Berpuasaaaa. Malam2 lepas terawih jgn buat makan2 sgt haha

Nana,
Tsk.. tu lahh nak cepat balikkkkk. and yes I miss ICN the most :(

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir