Thursday, February 04, 2010

This is what I call lucky

Semalam saya bersama seorang kawan telah berpakat untuk membuat homework bersama-sama. Sungguh blur dengan kelas nano biotechnology ini. Soalan homeworknya empat sahaja tapi haih apa ni semuaaa tak faham. Haha. Kami berdua terus dengan semangat go through soalan itu dan err so? blur blur apa ni. Ni bukan lagi biomedical, ini ialah organic chemistry! kata kawan saya. Lalu kami terus meminta tolong kawan genius yang tidak mengambil kelas ini pon tapi mengambil organic chemistry. Si genius tu pon go through la soalan2 lalu memberi pandangannya. Kami bersetuju namun TETTT salah sebenarnya kerana cikgu memberitahu jawapannya lain. Tapi jawapan si genius sangatlah make sense kata kami berdua. Si genius 15 minit selepas itu lalu give up dan pergi ke library untuk belajar. Good luck katanya kepada kami berdua. Kami pon mengambil rehat selama 5 minit lalu sambung semula berfikir. Kawan saya membuka buku teks tetapi tindakan itu tidak membantu walaupon sedikit.

Tiba tibaaa si genius telah meng"g-talk" kawan saya. Katanya did you get my email about the homework?. Lalu kawan saya membuat muka konfius kerana dia tidak mengambil apa2 kelas yang sama dengan si genius pada semester ini. Lalu kami meng"check" email itu. Apa? Ini ialah jawapan kepada soalan-soalan homework kami! Mana kamu dapat jawapan ini wahai si genius? kata kawan saya. Lalu si genius berkata,"Seseorang sungguh pandai sekali kerana meninggalkan kerjanya tanpa ditutup di komputer awam di perpustakaan." Kawan saya berkata kamu tinggalkanlah notes terima kasih di situ. Kami saling berpandangan kerana hampir tidak percaya. 5 saat selepas itu, bergembiralah kami seperti hendak melompat-lompat kerana telah mendapat pencerahan agung. Haha. Kawan saya mengingatkan bahawa cikgu pernah berkata dia tidak kisah di mana kami mendapat jawapan tetapi apa yang dia mahu ialah homework yang siap. So, we're good? no? but yeah it was sent today! Kami hanyalah senior yang hendak menyiapkan homework and could not care more. Inilah kegembiraan yang tiada bandingan sepanjang my undergraduate career. Hahahaha. Terima kasih sekali lagi wahai rakan sekelas yang tidak diketahui!

kecewa kecewaaaaaa.

1 comments:

siti zainab said...

tadi tersilap tempat maklumlah dah 56 tahun,,,,,Ya Tuhanku mudahkanlah dan jangan engkau payahkan, Tuhanku sempurnakan dengan kebaikan

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir