Monday, February 22, 2010

kesimpulan lagi banyak dari masalah.

saya rasa saya membelek facebook JAUH lagi banyak dari membelek Quran.
memang bermasalah besar.

saya rasa saya selalu judge orang sedangkan saya juga sedar tiada siapa tahu apa sebenarnya ada dalam hati manusia melainkan Dia.
dasyat betol masalah.

kesimpulan 1 saya ni memang bermasalah orangnya. (haha gelakkan diri sendiri) kalau nak list apa yang saya rasa memang tak cukup dakwat lah (ye la ye la tak pakai dakwat tapi buat2 paham la)

kesimpulan 2 saya perlu rajin. ni memang serious ni sebab now umpama si gemok pemalas huduhh yang asyik melepek. pastu nak salahkan senioritis syndrome. cuk3.

kesimpulan 3 hm masalah2 di atas dan masalah2 di tepi di blakang mahupun sisi perlu diatasi sepantas kilat. sedaya upaya. syaitan mintak jauh dari saya sekarang jugak! (saiko saiko)

kesimpulan 4 ni kesimpulan yang serius ni. apa apa yang kita lakukan, kita yang decide. dalam erti kata lain, kita yang sort of misguide diri kita sendiri. nak jadi orang bagus ke. nak jadi org mess up ke. mmg sah-sah kita decide. (boleh refer ayat 88 surah an-nisa' "bima kasabuu") tak reti la plak nak cakap. tapi yang penting dgn izin Allah kita yang pilih apa kita nak, and Allah akan mudahkan.

kesimpulan 5 be super serious dengan boundaries dalam agama kita seperti kita serious vandy kalah ngn kentucky atau bio exam esok (contoh random, maaf la tak masuk pon). ni bukan benda main-main macam main fishville dalam facebook la. sebab apa? sebab syurga yang indah segalanya tuu dan neraka-yang-sudah-pasti-kulit-cantik-kita-tak-kalis tuuuu real. like seriously it is for real. and sudah tentu dan pasti kita nak meet our Lord seperti Allah cerita dalam surah al-Qiyamah verse 22-23 bukannya seperti orang-orang dalam verse 24-25. Nauzubillah.

kesimpulan 6 alosss baru sedar tade talent rupanyaaa. haha bak kata bam and nadia, you're soooo pathetic

5 comments:

inniakhofullah said...

insaf

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=NNaPnIf_mFo

Bint Lazim said...

erma: =)

and thanks anonymous! i keep on listening to the song :)

Anonymous said...

salaam,

Rasulullah s.a.w. acknowledge adanya masalah ini dalam umatnya.
Kalau boleh tak nak malas dan sentiasa rajin, tak nak lemah nak kuat kita nak yang positif2 je.
Lalu Ar-rasul ajarkan kita doa ni:

Allahumma inni a3uzubika mina hammi wal hazan, wa'a3uzubika minal 3ajzi wal kasal, wa'a3uzubika minal jubni wal bukhl, wa'a3uzubika min '3alabati aldayni wa qahri ar-rijaal.

setiap kali datang rasa malas baca do3a ni sungguh2. it will go away...

Bint Lazim said...

wslm anonymous (sape ni sape niiii? haha)

thanks a lot jugak :)

 

Blog Template by YummyLolly.com - RSS icons by ComingUpForAir